Hablando Catalán/Valenciano/Balear

Cajón desastre para temas sin patria

Moderador: Dragones crómaticos

AlphardStar
Rey de los Piratas
Aprendiz de escritora
Género: Cactus
Contactar:

Re: Hablando Catalán/Valenciano/Balear

Mensaje por AlphardStar » 06 Ago 2019, 21:11

Jo sóc castellanoparlant, pero encara que de vegades em costa molt (sobretot quan pase molt de temps sense tocar el valencià), també intente parlar en valencià, tinc moltes amigues que són valencianoparlants, el que em ve molt bé per a practicar.
Jo m'he adonat de la quantitat de paraules que dic en castellà que venen directamente del valencià, i és què? Quan em vaig enterar l'any passat de que "camal" es deia "pernera" en castellà, que "finca" no existia en el sentit en el que nosaltres utilitzem la paraula i que "chopado/a" ve de "xopat" i no existeix en castellà vaig flipar.
Recuento de palabras: 107
Mensaje oculto:
Imagen
Imagen

Cuenoty
Espíritu del bosque
Helado de piña
Contactar:

Mensaje por Cuenoty » 06 Ago 2019, 21:52

Lunnarita escribió:
06 Ago 2019, 20:21
Però la veritat és que les sèries en català (perquè eren en català, crec que en valencià mai em tenit ?? o potser sí, teniem el Babalà i el seu programa, però res més) m'ajudaven molt (els teletabbies, no puc llevar-me les frases del cap, les abraçades, eren molt bonics).
Oh, jo pensava que si ?? per exemple, a internet està l'opening de doraemon en valencià, i de la doremi! i el de sakura també, l'acabo de trobar! Potser només canviaven la intro i la resta del capítol la deixaven amb el doblatge barceloní ??? em semblaría una mica estrany, però poder pot ser (?)

okei acabo de trobar mig capítol de sakura en valencià, osigui que existir ha d'existir. Segur que si busques a internet la sèrie en valencià et soritrà! (o amb la pronunciació que vulguis, jo en català si he trobat moltíssimes sèries per descarregar!!).

Salutacions
Recuento de palabras: 167
  • Imagen

네:시
uqu
tira
para
abaj
jo
ff
g
g
ImagenImagen

AlphardStar
Rey de los Piratas
Aprendiz de escritora
Contactar:

Mensaje por AlphardStar » 07 Ago 2019, 10:26

Jo me'n recorde que, quan era xicoteta, veia la sèrie de Shin Chan en català. No, mai no vaig trobar-la en valencià. Potser existia, pero en la tele posaven la versió en català.
Recuento de palabras: 36
Mensaje oculto:
Imagen
Imagen

Cuenoty
Espíritu del bosque
Helado de piña
Contactar:

Mensaje por Cuenoty » 07 Ago 2019, 14:35

AlphardStar escribió:
07 Ago 2019, 10:26
Jo me'n recorde que, quan era xicoteta, veia la sèrie de Shin Chan en català. No, mai no vaig trobar-la en valencià. Potser existia, pero en la tele posaven la versió en català.
buah a mí m'encantava en català!! Recordo que canviaven alguns noms i l'opening tenía alguna diferència al final!
Hummmm ni idea, però si busques l'opening en valencià en google i apareix, jo suposo que vol dir que ha d'existir (?)
Recuento de palabras: 88
  • Imagen

uqu
tira
para
abaj
jo
ff
g
g
ImagenImagen

Silbe
Conejo blanco
Género: Mujer
Contactar:

Mensaje por Silbe » 10 Sep 2019, 15:19

Jo, fixau-vos-hi que no som catalanoparlant habitualment, però de petita veia les sèries al Súper 3 i, ara de gran, l'anime m'agrada més veure'l en català. A més que algunes sèries el doblatge en castellà era dolentíssim...
Com deia, el català no el parl molt sovint, tot i que l'entenc perfectament i sí que l'he d'escoltar diàriament a la feina. Ara em vendria bé millorar la meva competència per mor d'alguns canvis a l'oficina i també em pens que em pot ser útil pel futur. No m'importaria llegir alguna cosa en català, i un amic em va recomanar fa temps un llibre que es diu 'Les possessions'.
Recuento de palabras: 126
Imagen

Cuenoty
Espíritu del bosque
Helado de piña
Contactar:

Mensaje por Cuenoty » 24 Sep 2019, 08:05

Silbe escribió:
10 Sep 2019, 15:19
Jo, fixau-vos-hi que no som catalanoparlant habitualment, però de petita veia les sèries al Súper 3 i, ara de gran, l'anime m'agrada més veure'l en català. A més que algunes sèries el doblatge en castellà era dolentíssim...
Com deia, el català no el parl molt sovint, tot i que l'entenc perfectament i sí que l'he d'escoltar diàriament a la feina. Ara em vendria bé millorar la meva competència per mor d'alguns canvis a l'oficina i també em pens que em pot ser útil pel futur. No m'importaria llegir alguna cosa en català, i un amic em va recomanar fa temps un llibre que es diu 'Les possessions'.
Hola! Sóc una bàsica, perquè aquests llibres que et recomanaré són els que tothom recomana sempre, però els llibres que més m'agraden en català són La plaça del diamant (novel·la) (narra la vida d'una jove de Barcelona durant no recordo si la Guerra Civil ?? diría que si) i Terra Baixa (teatre) (que tracta d'un poble y doncs el que passa al poble amb la gent! Tot i que s'ha de vigilar perque està escrit en català antic i moltes paraules estarían mal escrites avull día!!) . També m'han dit que Pedra de tartera està molt bé, però aquesta no l'he llegida. Pot ser que els hagis llegit ja perquè són famosos i a les escoles sempre els fan llegir, però te'ls recomano igualment. També hi ha molts llibres traduïts a català, en pla, la majoría de llibres que tradueixen a l'espanyol també els tradueixen en català (jo sempre a les llibreríes he vist versións en català de quasi tots els llibres), per tant, si vols també pots rellegir un llibre que t'hagi agradat però en català!
Sort!
Recuento de palabras: 333
  • Imagen

uqu
tira
para
abaj
jo
ff
g
g
ImagenImagen

Silbe
Conejo blanco
Género: Mujer
Contactar:

Mensaje por Silbe » 07 Oct 2019, 09:20

Aiii no he especificat que vaig créixer a Mallorca, per la qual cosa he fet català a l'escola i precisament aquells llibres són els que vaig haver de llegir per Selectivitat... De fet, el de la Plaça del Diamant no em va agradar gens, i el de Terra Baixa, ni fred ni calor. És clar que hi ha molts de llibres traduïts, però pens que segurament l'expressió serà diferent si el català és l'idioma original.

Vèieu sèries al Súper 3?
Jo vaig créixer veient Sakura, Sailor Moon, Espies de veritat, Detectiu Conan... De fet Detectiu Conan encara la fan i amb l'aplicació del Súper 3 pots veure els capítols que hi posen a la televisió uns dies després de l'emissió (però no hi està tota la sèrie com a Netflix).
Recuento de palabras: 147
Imagen

Responder